Hovslagarskolor, vart?

nexxa

Trådstartare
Jag går just nu frisörutb och är klar i juni/juli nästa år.
Är lite inne på hovslagare också. Så nu vill jag veta vilka skolor som är bra och gärna om det finns någon nära Halmstad?
Gärna hemsidor, eller tips,priser mm.

Tack på förhand :bow:

Sv: Hovslagarskolor, vart?

Den enda utbildning jag känner till ligger i Skara. Vet tyvär inte ngn hemsida. Tror att den är studiemedelsberättigad (eller va de nu heter)

Sv: Hovslagarskolor, vart?

Det finns en hovslagarskola som heter Nordvik, ligger utanför Kramfors. Den är studiemedelsberättigad. Efter utbildningens slut (35v) gör man en slutprov. Det finns en länk från Svenska hovslagarföreningens hemsida. :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Freazer
·
Fritid Några kompisar och jag funderar på att resa till Spaniens sol i början av juni nästa år. Gärna på fastlandet. Vi vill bo i samma boende...
Svar
3
· Visningar
362
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 218
Senast: Edla
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
455
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka