Hovslagarproblem

Eldbollen

Trådstartare
Jag har ett problem med en stallkompis angående hovslagare. Vi har samma hovslagare till alla hästarna i stallet (7st). Problemet är att denne person hela tiden ska tala om för all hur dåligt arbete hovslagaren gör (veterinärer,tränare). Det underliga är att om man frågar personen hur den tycker att hovslagaren skor dens hästar så tycker hon att hovslagaren gör ett bra jobb. Dvs hon tycker att hovslagaren gör ett dåligt jobb med alla hästar utom hennes. Själv tycker jag att hovslagaren gör ett bra jobb med alla hästarna men är efter två år av ständigt klagande ganska les. Har sagt åt henne att hon borde byta hovslagare men då hon inte tycker att det är något fel på skoningen på hennes hästar så vill hon inte det.
Vad kan man göra? eller på vilket sätt kan man förklara att man tröttnat på klagandet?
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 565
Senast: Askur2017
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 075
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 086
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 863
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp