hovslagare - översättningshjälp, please...

Lilla_Gubben

Trådstartare
Hej,
har fått rekommendationer ang skoning av veterinären, mitt problem är bara att hovslagaren inte pratar svenska och min engelska omfattar inte veterinära/hovslagartermer, så om någon har möjlighet att hjälpa mig översätta är ingen gladare än jag :)

'gärna tåriktade skor, flytsula båda fram. hovbenet ser lite ojämnt ut vf; strax medialt om tån hf; strax lateralt om tån. Var extra nogsam att sömmar inte trycker i dessa områden vilket kan ge liknande förändringar. Om möjligt fasa ur skorna så att det inte blir något tryck mot sulan'

Please help...

Kan man inte ringa kliniken och förklara läget och be om ett mail med samma beskrivning, skriftligt, på engelska? Förhoppningsvis minst risk att något blir lost in translation tänker jag :)

Bästa vore om du skulle få kliniken att översätta det, för att minska missförstånd, men här kommer en översättning i alla fall.

Shoes preferably rockered in the toe, pour-in pad on both front feet (Vettec Equi-Pak or similar product).

The coffin bone appears irregular in the x-rays; left front: just medial to the toe, right front: just lateral to the toe.

Take special care not to nail too close in these areas, because close nails/ hot nails may cause these changes in the coffin bone.

Do seat out the shoe (bevel the inside margin) to eliminate pressure on the sole.

Jag nämner en produkt (mest använda flytsulan) ifall att jag inte kommer ihåg exakt ord för flytsula. Jag förstod din text som att det fanns röntgenförändringar på båda fram, vf lateralt (outside) och hf medialt (inside). Korrekt?

Tack snälla, det här räcker jättebra, tänkte bara det kunde vara bra att ge lite förhandsinformation innan han kommer. Och helt korrekt ang rtgförändringar :( Men hoppas att equi-pak el likn hjälper.

Bästa vore om du skulle få kliniken att översätta det, för att minska missförstånd, men här kommer en översättning i alla fall.

Shoes preferably rockered in the toe, pour-in pad on both front feet (Vettec Equi-Pak or similar product).

The coffin bone appears irregular in the x-rays; left front: just medial to the toe, right front: just lateral to the toe.

Take special care not to nail too close in these areas, because close nails/ hot nails may cause these changes in the coffin bone.

Do seat out the shoe (bevel the inside margin) to eliminate pressure on the sole.

Jag nämner en produkt (mest använda flytsulan) ifall att jag inte kommer ihåg exakt ord för flytsula. Jag förstod din text som att det fanns röntgenförändringar på båda fram, vf lateralt (outside) och hf medialt (inside). Korrekt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka