Status
Stängd för vidare inlägg.

Apollo 13

Trådstartare
Jag har hört att hovfett är uruselt och att det bara torkar ur hovarna.
Men jag är lite nyfiken på vad som egentligen händer i hovarna?
Det används på hästen jag rider och hovarna ser inte lika torra ut som tidigare.. men jag är lite nyfiken på hur de ser ut inuti och varför det ska vara så dåligt?
Jag tycker ju rent spontant att det borde stänga ut all naturlig fukt som hovarna ska få.. men hovarna ser ju som sagt bättre ut än innan?

Sv: Hovfett

Jag har pratat rätt mycket med min hovslagare om det där med torra hovar och han hävdar att fukten tar hoven upp från insidan av hoven.
Att man lägger fodertran eller dylikt på utsidan av hoven gör att fukten som tagits upp under hoven stannar kvar inuti hoven.

Sv: Hovfett

I just den här frågan finns redan en tråd, använd sökmotorn så stänger jag den här så länge.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 650
Senast: super
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 890
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka