Hovböld!?

Royal_724

Trådstartare
Min häst är halt, troligtvis en hovböld!
Men kan inte känna ordentligt eftersom hon har snösulor!
Så det är bara till att lägga ett jodopaxomslag och se om hovbölden vill krypa ut!
Ska ringa hovslagaren på måndag så får vi se!

Sv: Hovböld!?

kan du inte ta av skon själv o känna igenom? om du inte får tag på hovslagare dvs.

Det uppkom i förgår, så det är inte säkert den har hunnit komma ut ordentligt, vill gärna undvika att karva i hoven, så därför väljer att göra en jodopax omslag och se ifall den vill krypa ut själv istället!
Det är juinte alls säkert att det är en hovböld heller, hon ju lika gärna ha fått en nerv eller nåt i kläm. Men jag tror mer på att det är en hovböld!

Ryck av skon ändå, det kan vara så att bölden sitter vid en söm och då trycker det väldigt och gör ondare. Har du tur kanske bölden spricker av sig själv under helgen. Jag hade ryckt av skon. Ska du ändå ha ut hovslagaren så gör det ju inget om den går utan en sko några dagar!

Hade ute hovslagaren igår!
Det var ingen hovböld, så hon har nog gått och sträckt sig bara!
Var ute och skrittade med henne igår, eftersom hon haltar inte längre!!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
719
Senast: Ajda
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
999
Senast: jemeni
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama