Hovböld eller inte!?

A

anniiiieeee

Hej.
Min häst har fått ett litet sår precis ovanför kronranden som han fick i hagen och när han fick det så blev han halt på en gång. Så jag lät honom stå i några dagar för att han skulle få vila och att såret skulle bli bättre. Men nu efter några dagar så är såret fint och han har inte alls ont vid såret eller något. Han är inte svullen alls, men han är lite varmare på den hoven som han haltar på än den andra. Han haltar inget i skritten men ibland i traven. Och nu så har jag börjat fundera på om det kan vara en början till en hovböld?
Någon som kan hjälpa mig och tycka och tänka till, det vore super snällt!
Tack på förhand! :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Ajda
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 752
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka