N

Notorius

Lägger den här, eftersom det handlar om hovar :p

Nu har jag flyttat min häst, och där vi står nu är det mycket grusvägar. Min häst går barfota, men visade igår tecken på att ömma :cry:
Ringde hovslagaren idag, hon ska komma och sko runt om, men först den 29:e !!
Den 3 juli ska vi tävla, så jag kan inte ställa av honom, utan måste rida.
Ska jag rida i paddocken och ridhus hela tiden eller någon som har en idé på vad jag kan göra?
Och inga kommentarer om att han ska vara barfota ändå, det funkar inte.

Sv: Hovar

Det finns ju boots för hästar som är ömfotade...annars får du nog förska gå i kanterna eller ta transporten och köra iväg där det finns bättre underlag eller rida där hästen slipper ömma osv...

Sv: Hovar

Jag har inga planer på att köpa boots. De är alltför dyra.
Gå i kanterna försökte jag igår, pålle gick saaakta och ville inte.
Det finns en stig där man inte behöver rida på grus, får köra den och paddock/ridhus i 13 dagar.

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 588
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 316
Senast: Miingla
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar