Hovar åt återigen hovar

C

Cinnamie

Vilka problem vi har med hovarna. Jag tror jag blir galen. Jag har läst här på forumet och pratat med veterinärer och hovslagare och jag blir inte klokare för det. Alla säger olika. Jag tror helt enkelt att jag måste pröva mig fram. Jag har bestämt mig för att smörja och massera kronranden med olivolja och ge henne biotin eller alger i fodret. Blir inte ni andra snurriga i huvudet när det inte finns något riktigt svar att få? Vad tycker ni?

MVH Ullis :confused: :bump: :confused: :bump: :confused:

Sv: Hovar åt återigen hovar

Oftast finns det inte ett svar som är rätt. Allt beror på hela tiden tex individ, förutsättningar osv.

Det enda man kan göra är att testa sig fram, men kom ihåg att när du gör många saker samtidigt så vet du inte vilket av sakerna som funkar. Dessutom när det gäller hovar så brukar det ta ett tag innan det visar sig om det du gör funkar, ibland kan det ta ett år innan man märker skillnad eftersom en ny hov ska växa ut och "ersätta" den som är i dåligt skick.

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 560
Senast: skuggi
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 586
Senast: cirkus
·
Hästvård *bilder längst ner på sidan* Nu sitter jag och känner att jag behöver lite hjälp för att komma någon vart. Jag vill höra folks åsikter...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
21 258
Senast: Susan
·
L
Hästvård halloj! har en pålla som har dåliga hovar, letat mycket info om detta och vad jag kan göra för att förbättra (förutom bra hovis...
Svar
7
· Visningar
1 558
Senast: lkn02001
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama