Hotell nära Skansen?

Tassetass

Trådstartare
Jag och avkomman ska besöka en vän i huvudstaden och spendera en dag på Skansen. Tänkte inhysa oss alla på ett hotell i närheten helt enkelt för att jag känner för den lyxen. :D

Så: hotell nära Skansen, pris inte så himla viktigt, bra frukost desto viktigare, vacker utsikt över vatten eller park eller något barnsligt som kan hänföra en tvååring är en bonus.

Hit me!

Närmsta är Scandic Hasselbacken och lite längre bort ligger Pop House (vid ABBA-museet).
Sen på Skeppsholmen finns Hotell Skeppsholmen och STFs Af Chapman och Skeppsholmen (inte bara boende på båten alltså), då tar man sig med Djurgårdsfärjan till Skansen.

Närmsta är Scandic Hasselbacken och lite längre bort ligger Pop House (vid ABBA-museet).
Sen på Skeppsholmen finns Hotell Skeppsholmen och STFs Af Chapman och Skeppsholmen (inte bara boende på båten alltså), då tar man sig med Djurgårdsfärjan till Skansen.

:up:

Något av dessa som du skulle rekommendera lite extra? :)

Villa Källhagen låter som om det kan passa in på dina önskemål. Ok frukostbuffé, även om det inte är den allra största (ingen som står och steker omelett på vardagarna i a f). Omgivningarna borde passa en 2-åring. Diplomat har ju också bra läge och utsikt. Var dock länge sedan ngn jag känner bodde där och har inte provat själv. Men borde ha ok frukost.

Villa Källhagen låter som om det kan passa in på dina önskemål. Ok frukostbuffé, även om det inte är den allra största (ingen som står och steker omelett på vardagarna i a f). Omgivningarna borde passa en 2-åring. Diplomat har ju också bra läge och utsikt. Var dock länge sedan ngn jag känner bodde där och har inte provat själv. Men borde ha ok frukost.
Rättelse: Kan nog var så att man kan beställa omelett från köket.

Hotell Strand på Blasieholmen (mot Nybroviken) är ett annat tips. Från Nybroviken kan man också ta färjan till Allmänna gränd (Djurgården). Vet de som har bott där mer än en gång, så helt kasst kan det inte vara. Helt ok mat (middag) på restauranten, men vet inte hur fruksten är (sannolikt bra).

Villa Källhagen ska jag definitivt kolla in!

Betalar jag själv blir det STF Skeppsholmen, betalar jag inte själv men får välja tar jag Skeppsholmen.

Jag vill bo i ett gammalt hus i fin miljö för att trivas.

Oh! Ingen dum idé alls. Jag har dock noll koll på Gamla Stan, har du några tips? :D

Det ligger flera hotell vid Slussen, ta nåt av dem. Tripadvisors ranking brukar vara tillförlitlig när man ska välja. Djurgårdsfärjan är trevlig men inte särskilt äventyrlig, tar väl tio minuter kanske. ;)

Det ligger flera hotell vid Slussen, ta nåt av dem. Tripadvisors ranking brukar vara tillförlitlig när man ska välja. Djurgårdsfärjan är trevlig men inte särskilt äventyrlig, tar väl tio minuter kanske. ;)

Det vore praktiskt, men mitt gamla jobb ligger där och det slipper jag gärna se på min "semester". :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka