MM
Trådstartare
Visst hade hon fått lite ersättning i början eller minns jag fel? Första tiden ligger de inte helt stabilt på en kurva utan kan pendla lite tills de hittar kurvan de slutligen följer. Jag hade fortsatt med enbart amning. Ta gärna ner appen growth (iphone) eller graphico (Android) som använder who:s kurvor för ammade barn. De ger oftast en bättre bild av hur det "borde" se ut.
Nej, hon har aldrig fått ersättning. Däremot så köpte vi hem ett paket för några veckor sen då mjölken var slut just då när hon var hungrig och hon blev ledsen och jag fixade inte det utan blev lika ledsen jag. Men mjölken kom igång igen så gav aldrig ersättningen.
Jag tog hem den appen och då ser kurvan ut så här.
Det kan hända jag är en sån där hönsmamma vad det gäller maten men då får det vara så. Jag har varit orolig med alla tre men första barnet, sonen, han gick inte upp något när han föddes så vi blev till slut inlagda och det har väl satt sina spår.
Här är hans fina kurva från första tiden
Han nådde inte över födelsevikten förens vägningen vid 25 dagar vid inläggningen.
Så minsta lilla det avviker så blir jag nojjig och tänker att nu svälter ungen ihjäl!
Min lilla tar inga jättesprång på kurvan. Sist hade hon gått upp 100 gram på 4 dagar, men det är ju en helt okej uppgång.
@superstar
Ska fortsätta så som jag gör. Hon verkar som sagt nöjd nästan alltid. Det är kvällarna som är bökiga men jag tänker kämpa på för jag vill verkligen amma.
Bvc har sagt att hon går upp fint i vikt men sen vi var och vägde sist så känns det inte som hon gått upp så jättemycket och min erfarenhet är att håller inte ungen enligt vad dom tycker är bra så får man höra det och ber en amma ännu mer m.m. men på den fronten kan jag verkligen inte göra mer känner jag. Det är i såna fall att börja dricka den där ölen alla pratar/skriver om men det är inte min favoritdryck om man säger så
Ersättning är skitbra att det finns men kan jag amma och ungen vill och mår bra av det så vill jag göra det