tinafinis

Trådstartare
Har en liten katt som blir ett i juli.
Min lilla mise hostar ungefär varje dag.
Pipigt host.
Hon avmaskades i december. Det maskmedled då man ska upprepa efter två veckor.
Då såg jag att hon hostat upp en mask nämligen.
Efter maskningen kom det spolmaskar i avföringen.

Han fortsatte att hosta.
Nu sist jag var hos veterinären med han med hans öron så lyssna vet på honom. Han lät utmärkt och hans luftrör kändes fina.
Han gav mig rådet att avmska igen medm dom pillerna man ger i tre dagar. Axilur e de väl om jag inte missminner mig.
Hade lite strul med att få i honom tabletterna dom två första dagarna till jag sista dagen gav honom halva rätt i munnen. Det gick bra. Då slapp jag kleta och slåss med leverpastej med stackarn.

Nu hostar han igen... Två veckor efter maskningen...

Vad göra... Vill gärna inte behöva avmaska igen.
Vad kostar kolla masken för kisar?

Sv: Hostar...

Vet inte vad det kostar.
Men kolla avföringen noga nästa gång hon bajjar, annars kan du ringa och rådfråga vetten det kostar inget.
Hoppas det går bra med missen o lycka till!!:)

Sv: Hostar...

Kolla masken finns på apoteket, kolla hemsidan, där står säkert vad det kostar.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 474
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 338
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 581
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama