D
denisejulietta
Hejsan! Jag har en fråga jag har gått och funderat på länge, men aldrig kommit mig för att posta den här. Så här är det att min medryttarhäst, som är en 20 årig gammal gubbe, "hostar" när jag rider honom. Det spelar ingen roll om jag skrittar i 15 minuter eller i en timme innan jag börjar trava, han hostar alltid mellan en och 5 gånger efter drygt en minuts travande. Han tar som i hela vägen från hovarna och kör ner mulen mot marken och efter det frustar han några gånger och efter det är allting som vanligt igen. Det rinner även vitt "vatten" ur nosen på honom och har mycket "ögonsnor", jag vet dock inte om detta hänger ihop. De få gånger jag har kört B-ponnyn har hon gjort samma sak. Vad kan det vara?! Jag började rida honom i december förra året och trodde först att det var en förkylning och brydde mig inte så mycket eftersom det va vinter, men det går ju inte över! Är orolig att det är farligt, men han är inte sjuk i övrigt- pigg för sin ålder och har inte feber. Någon som kan ge mig några svar? MVH Denise