Hosta + Slem

Zodium

Trådstartare
min pålle har hostat i nu lite mer än en vecka.
Det är djup slemmig hosta, och snor kommer endast när hon hostar. rinner ingenting annars.
snoret som kommer är gulaktigt och segt.
Veterinären var här i onsdags och tog prover för virus som var helt rena... ingenting hade heller nått luftrören eller lungorna, allting var utan anmärkning, och tempen är helt normal.
Hon är även pigg och glad annars och helt som vanligt.
men vad är det för fel på henne?

spekulationer?

Sv: Hosta + Slem

Kan det vara allergi? Hästar kan ju få allergi av olika saker, hö, kli, spån etc. Kanske dammigt i stallet?

Mest bara gissningar...

jag har svårt att tro det, då hon hostar lika mycket överallt. ute, inne, inte mer vid ansträngning och pollensäsongen har inte börjat här.

Hej! Det kan visst det vara allergi för en häst i mitt stall hostar vart han än är. Men det beror på att det är dammigt i stallet. När han andas in det så lägger det sig i lungorna sen när han rör på sig så rör det sig i lungorna o han hostar jätte mycket. Han får också sånt vitt slem i näsan.

Liknande trådar

Hundhälsa Molly är min första tik någonsin, och jag blir aldrig klok på hennes löp! Hon får alltid som en vit/gul flytning efter löp, och det har...
Svar
15
· Visningar
11 736
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: Freazer
·
Hästvård För någon månad sedan var jag till klinik och endoskoperade djuret då hon fått lite djupare hosta (två ggr vid igångsättning till...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Corax
·
Hästvård Hej Min häst har varit lite snorig i ca en veckas tid. Det kommer enbart när hon frustar men inte ens då alltid. Vissa dagar är det mer...
Svar
7
· Visningar
2 113
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka