Hosta av hösilage?

arna

Trådstartare
Mitt 5 mån.föl hostar är hon äter hösilage. Hon har inga förkylnings- symptom och hostar aldrig annars. Vårt hösilage är ganska torrt och grovt och det låter som om hon sätter i halsen. Har någon annan haft detta problem?
Ska prova att ge henne vanligt hö men det är svårt rent praktiskt eftersom hon delar box med mamman. Står inakorderad och vi har bara hösilage att tillgå så det är också ett aber.
Tips?/Lisa

Sv: Hosta av hösilage?

Hur är den hygieniska kvaliteten på hösilaget då? Inte ovanligt att de hostar av mögel och föl är ju känsligare.

Inget fel på hösliaget ,luktar gott och ser fint ut. Ingen av det andra hästarna reagerar./lisa

Vi hade en häst i stallet som hade höhosta. Fick rådet av vetrinär att blöta höet. Jag vet inte om det fungerar med hösilage, men det är ju inget som skadar om man provar.

Liknande trådar

Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 954
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 079
Hästvård Hejsan, Jag har en undran ang vävning. I mars -18 köpte jag min fina valack, andra dagen så märkte jag att han vävde. Fd ägaren hade...
Svar
10
· Visningar
2 027
Senast: tara
·
Foder & Strö Då jag missade att tinga grannens höparti med bra kvot (dock ej mineraler eller socker analyserat) står jag i läge att leta annat...
2
Svar
33
· Visningar
3 502
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka