Host-problem

sir gilbert

Trådstartare
Jag har läst på många trådar om hosta,men blir inte klok på det.
Vår ponny har hostat nu i 3 veckor. Veterinär har varit ute och lyssnat på honom och vill avvakta med medicin. Nu har även vår andra häst fått hostan.
Varför är veterinärer så olika. En del ger medicin på en gång och i detta fall är det näst intill omöjligt att få något. Jag vill inte att hela vårterminen blir förstörd med en skrittponny.
Den hostar ibland vid ridning inte vid longering.

Sv: Host-problem

du får väl ringa ut en annan vetrinär?

Har din andra häst också fått hostan är det ju något smittsmat oc då bör du verkligen kontakta annan vetrinär.

Sv: Host-problem

du får väl ringa ut en annan vetrinär?

Har din andra häst också fått hostan är det ju något smittsmat oc då bör du verkligen kontakta annan vetrinär.

Ja virus är ofta det,men min fundering är mer över hur olika veterinärerna tar "problemet".
De ska kollas igen.

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 239
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 221
Senast: Edla
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka