Wacero

Trådstartare
Vågar man öppna en hösilagerulle nu till två stora hästar med fritillgång.? Rullen är på ca 300kg o torrt som hö. Vädret väntas bli 12-17 grader dagtid, rullen kommer att stå i skuggan i skogen.. Vi åker bort tor-lör och vill underlätta lite för hästvakten.:meh:

Sv: hösilage

beror på hur mycket du är beredd på att kasta, jag hade inte gjort det...

Jag tvekar själv på att öppna en bal i hagen där det går 11 hästar i olika storlekar, för att den förmodligen hinner börja bli dålig innan de har ätit upp den.

Sv: hösilage

Beror på hur torrt hösilaget är och om hästarna äter ordentligt av det så den snabbt går åt i och med att den står helt öppen ute, även om det är skuggan. Sedan beror det på pressning också, är det mer som hökonsistens kan man ju alltid pröva. Men du får räkna med att kasta bort en del.

var noga med att dagligen kolla över så att det inte går värme i den också då är det tyvärr bara att kasta.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ger hösilage, årets. Har ingen ts-halt, men ganska torrt, inte långt från hö. Öppnad och utslitet, men fortfarande i "en hög"...
Svar
5
· Visningar
2 562
Senast: smedsussie
·
Foder & Strö Ligger i förskylning och har tråkigt. Funderar på ditten och datten då-:crazy: Har fått mina hösilage balar nu, är nyfiken på hur det...
2
Svar
21
· Visningar
3 710
Senast: lovehorses
·
Foder & Strö Min häst Har alltid varit lite tunn i kroppen. Efter att ha bytt stall i slutet av Aug.-13 så har han lagt på sig bra. Idag har han fri...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Har alltid fodrat med hö,så jag har noll koll på hösilage osv. Nu vet jag inte ts på detta just nu,men går kanske att ta reda på. Jag...
2
Svar
33
· Visningar
10 444
Senast: lanzo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar