Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag betalar har betalt strax över 2 kronor kilot, för ett hösilage som håller bra kvalite. Stallägaren producerar eget. Detta tyckte min anhöriga var dyrt! Detta är en person som har koll på vad det kostar att producera grovfoder.Eftersom stallägaren inte fått fakturan från pressningen ännu så vet jag inte exakt vad jag kommer betala, men här i Skåne har jag sett priser mellan 2 och 5 kr/kg beroende på kvalitet, analys eller ej osv.
Jag betalade 700kr/st ink frakt så 600kr balen dom väger mellan 350-450kg, köpte av samma bonde hela förra året och så va de 400kr/balen, 450ink frakt helt sjuka priser nuJag pratade precis med en anhörig om priset på hösilage. Anser att priset jag betalar är rimlig och jag skulle även anse att en ökning är rimlig, med ökande kostnader för disel, plast osv.
Så jag började fundera på vad ni andra betalar för storbals hösilage per kg?
Ja du, jag hittade nuvarande leverantör på en blocketannons för många år sedan då de sålde av sitt lilla överskott. Sen har jag troget hängt kvar, eller rättare sagt vägrat släppa taget.Var hittar ni allt billigt grovfoder? De jag känner till tar 1000 kr och uppåt inkl moms exkl frakt per bal, bra kvalitet, fyrkant ca 300 kg eller rundbal lite mer.
Här uppe i Västerbotten ligger priset på de jag sett ute på annons mellan 4-600kr styck för stora rundbalar. Vi har haft en bra sommar och det är ingen brist på hö här. Normalt sett så skulle jag säga att priset har legat på mellan 3-500kr styck så ingen stor ökning här. Min bonde höjde dock ingenting.Var hittar ni allt billigt grovfoder? De jag känner till tar 1000 kr och uppåt inkl moms exkl frakt per bal, bra kvalitet, fyrkant ca 300 kg eller rundbal lite mer.