Skogstroll
Trådstartare
Mitt sto var sjuk förra året och magrade,fick ödem osv.Hon fick även hosta.Allt foder byttes ut (hittade inget fel på det,men bytte ändå)Alla prover som kunde tas togs.Hittade aldrig något fel.Den enda gissningen var att hon hade ätit någon giftig växt som gjorde henne överkänslig mot allt möjligt,tex gammat gräs i hagen osv..Hon blev bra när snön lade sig i några veckor,och hon gick snabbt upp i vikt när gröngräset kom.Hon har aldrig hostat förut.Men nu har hon börjat hosta! Hon är fin i hull och pigg och glad för övrigt,men hon verkar reagera på att stå inne på natten,då hon hostar en del på morgonen.Jag blöter hennes hö,låter stalldörren stå öppen om det inte är frost.Men det ger sig inte helt.Hon blir dock bättre av detta.Jag hade en host häst förr,som jag gav malda brunalger som jag köpte på lösvikt på kvarnen här,men dom har inte det längre.Någon som har testat alg börjes rödalger? Jag har beställt det nu för att testa,men hur bra är det? Känns inte som att hon är särskilt "slemmig".Så varför slemlösande?
Jag gillar egentligen inte att ge vitlök,men har köpt det nu för att ge litegrann en kort period och testa det.Jag ger även äppelcidervinäger.Några andra bra tips?? Tacksam för svar!
Jag gillar egentligen inte att ge vitlök,men har köpt det nu för att ge litegrann en kort period och testa det.Jag ger även äppelcidervinäger.Några andra bra tips?? Tacksam för svar!