Horsemanship, Friendship.

E

Eira

hejsan! Är det någon som kan berätta lite om horseman ship eller friendlyship för mig? Vad innebär det, och lite info om det:) Tack!:p

Sv: Horsemanship, Friendship.

Horsemanship är all god hästhållning och hantering av hästar. Inget nytt påhitt alltså utan har funnits lika länge som människan haft hästar som husdjur och arbetskamrater!

Tack! Lärde mig jätte mycket nytt från sidan!:) Fast det vore bättre med en svansk sida, då jag inte fattade allt:/ Någon som har något mer bra tips om parelli eller horsemanship?:P

hej, jag kan tipsa dig om parelli. Du kan gå in på www.parelli.com och beställa en gratis dvd som horsemanship, det kostar inte äns nån frakt! jag har två, en själv en som jag lånar ut till höger och vänster!

Tack för tipset! Har nyss skickat efter en :D
(Vill hellre vänta med spänning på skivan än att se på internet hoho!)

Haha ja xD :bump: Tips på lekar, eller övningar?:P

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 487
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar