Hörnduschstång utan att borra

sthu

Trådstartare
Jag vill göra om lite i badrummet. Det kräver en ny duschstång, som är för hörn. Problemet är att vi inte får borra i väggarna. Har googlat men hittar inget alternativ. Tänkte att jag frågar här!

Eller jo, ett alternativ har jag hittat. Som kan limmas fast och kostar nästan 1000 kr. Inte aktuellt.
 
Jag vill göra om lite i badrummet. Det kräver en ny duschstång, som är för hörn. Problemet är att vi inte får borra i väggarna. Har googlat men hittar inget alternativ. Tänkte att jag frågar här!

Eller jo, ett alternativ har jag hittat. Som kan limmas fast och kostar nästan 1000 kr. Inte aktuellt.

Köp limbart fäste , rekommenderat lim och valfri duschdraperistång för hörn

https://www.badmiljo.se/produkt/limbart-faste-for-vinklad-duschdraperistang/
 
Och det finns ingen risk att det blir märken av limmet? Vill inte riskera att förstöra något..
 
Jag har en limmad (runt ett badkar dessutom, så lång stång. Den kostade max 500:-, och sitter fortfarande bra efter ett par år.

Tror dock att det skulle bli svårt att få bort den utan märken om man sätter den på målade ytor. Mitt badrum är helkaklat och där går det att få bort med lite möda.
 
Jag har en limmad (runt ett badkar dessutom, så lång stång. Den kostade max 500:-, och sitter fortfarande bra efter ett par år.

Tror dock att det skulle bli svårt att få bort den utan märken om man sätter den på målade ytor. Mitt badrum är helkaklat och där går det att få bort med lite möda.

Vi har tapet. Det är helt nyrenoverat, så jag tror inte hyresvärden blir så glad om vi gör märken på väggarna..

Vet du om de där fästena det länkades till högre upp är universal? Svårt att svara på förstås. Hittar inget när jag googlar, ger snart upp :arghh:
 
Inte jag heller.
Men jag hade prövat om en sån där stång man hänger duschdraperier på, och spänner ut mot väggarna för att kunna sitta kvar, hade funkat för att hålla upp vad jag nu vill hålla upp i ett hörn i en dusch.

Jag fattar nog inte hur du menar 😅
 
Enda jag kommer på är om badrummet är tillräckligt litet/planlösningen tillåter att man sätter dubbla stänger som i ett kryss. Annars är det nog ganska omöjligt, framförallt eftersom det är tapet och du inte får lämna märken efter dig.
 
Vet du vad en duschdraperistång är? Och hur den funkar?
https://jysk.se/badrum/badrumsvaror/duschstanger/duschdraperistang-vara-92-290-vit

Ta en sådan, men istället för att placera den mellan höger vägg och vänster vägg, placerar du den mellan (nedre) golv och (övre) tak.
Då har du en stång, som inte är på nåt sätt förstörande - och som du kan använda för att hänga upp vad du nu vill hänga upp.
Det är väl just en duschdraperistång som TS vill hänga upp? I ett hörn, utan åverkan på väggen.
 
Vet du vad en duschdraperistång är? Och hur den funkar?
https://jysk.se/badrum/badrumsvaror/duschstanger/duschdraperistang-vara-92-290-vit

Ta en sådan, men istället för att placera den mellan höger vägg och vänster vägg, placerar du den mellan (nedre) golv och (övre) tak.
Då har du en stång, som inte är på nåt sätt förstörande - och som du kan använda för att hänga upp vad du nu vill hänga upp.

Nu tycker jag du var lite onödigt spydig.
Jag förstår fortfarande inte hur du menar. Jag vill ju ha en hörnstång, inte en från tak till golv?
 
Enda jag kommer på är om badrummet är tillräckligt litet/planlösningen tillåter att man sätter dubbla stänger som i ett kryss. Annars är det nog ganska omöjligt, framförallt eftersom det är tapet och du inte får lämna märken efter dig.

Det är ca 5 meter långt, så långa stänger finns nog inte.. det var svårt nog att hitta den vi har idag som är ca tre meter
 
Det är ca 5 meter långt, så långa stänger finns nog inte.. det var svårt nog att hitta den vi har idag som är ca tre meter

Inte snyggaste kanske, men sätta nuvarande mellan golv och tak, limma en hörnstång med självhäftande supertejp och fästa den i hörnan med den som sitter mellan golv och tak. Gör ju att du får använda två draperier och det blir inte helt tätt i hörnen.

Det ställer ju till det att det är tapet eftersom den är ömtåligare än andra material...
 
Jag vill göra om lite i badrummet. Det kräver en ny duschstång, som är för hörn. Problemet är att vi inte får borra i väggarna. Har googlat men hittar inget alternativ. Tänkte att jag frågar här!

Eller jo, ett alternativ har jag hittat. Som kan limmas fast och kostar nästan 1000 kr. Inte aktuellt.

Hur menar hyresvärden att man ska lösa problemet med att man får vatten överallt när man duschar om man inte har en duschdraperistång?
 
Inte snyggaste kanske, men sätta nuvarande mellan golv och tak, limma en hörnstång med självhäftande supertejp och fästa den i hörnan med den som sitter mellan golv och tak. Gör ju att du får använda två draperier och det blir inte helt tätt i hörnen.

Det ställer ju till det att det är tapet eftersom den är ömtåligare än andra material...

Ja, det kanske skulle funka. Låter inte helt optimalt förstås. Men det är definitivt ett alternativ
 

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 219
Senast: LinnK
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 019
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
716
Senast: Angel
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
1 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp