Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad använder du dig av idag då för att slippa bli på smällen?
Kunde ha varit jag som skrivit detta, den tog flera år av mitt livDen tid jag hade skiten hade jag gärna fått ersättning för. Med facit i hand var hormonspiral bland det mest korkade jag använt någon gång.
Ja vad ska jag göra?
Först och främst är jag livrädd för hur den ska komma ut (därför har jag förträngt frågan så länge jag kunnat) - den har sen den sattes in haft trådarna indragna i livmodern - och jag tycker att beskrivningen om hur de ska lirka in en "krok" i livmodern för att få tag i den utan bedövning eller ultraljud låter särskilt tilltalande... det är tydligen det som provas först
J
Stjäl sista.
Jag är inne på min andra hormonspiral och älskar den. Inga negativa biverkningar och jag har ingen mens. Bytet var knepigt, trådarna hade vikt sig uppåt och barnmorskan fick bara tag i den ena. Hon petade runt en del, det gjorde inte ont men var obehagligt, lite som molnande mensverk. Lyckades efter direktiv från mig tillslut få fram den andra tråden och sen togs den ut utan bekymmer. Hon frågade om jag ville vänta med att sätta in den andra eftersom hon grävt runt en del, men vi satte in den direkt. Kändes ingenting. Ont i ett par dagar - inte alls lika länge som efter första insättet - och en vecka senare var allt back to normal.
Mecket med att byta spiral vart femte år tar jag alla gånger hellre än att vara utan eller gå på annat p-medel. Det fungerar bra för mig. Det verkar dock inte som att du är lika frälst, och helt ärligt, om du inte har så mycket sex ändå tycker jag ändå att det måste vara bäst att vara helt utan hormoner.
är helt fascinerad över hur många det är som har problemet med att trådarna kryper in - med tanke på att det inte stod någonstans i foldern jag fick då och inte nämndes av BM. Däremot så fanns det ju utförliga instruktioner om hur man skulle kontrollera att den satt på plats genom att hitta trådarna...
Antagligen överlever jag att ta ut den men jag kommer vara den ynkligaste på planeten då!
Åh gör det det för dig också? När jag ringde och undrade om jag behövde kolla upp något för att jag hade ont när cellprovet togs, ont efteråt vid penetrationssex och monstermens några dagar efter så hävdade barnmorskan jävligt bestämt över telefon att det verkligen inte kunde ha något att göra med cellprovet och hon trodde knappt på att det gjorde ont på mig när det togs. Hon tyckte istället att jag skulle kolla om jag var gravid och om min partner var otrogen (könssjukdomar, att vi inte är monogama fanns inte i hennes föreställningsvärld).(det gör ont att ta cellprov också, verkar höra ihop)