Hörlurar för ridning?

Shixle

Trådstartare
Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning.
Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så har min lur nått fel så blir den kall så sprakar det bara 😅
Drömmer vore lurar som går koppla till en klocka (som inte heller ägs atm) så man kan ringa via den (inte bara svara i lurarna).
Jag gillar att lyssna på nått i ena örat när jag är ute.

Spanat på Jlab lurarna med bygel. Kompis har och är typ nöjd, men blir inte hundra på vilken av de typ 3 olika modellerna 🤔
JBL har oxå nån med bygel som såg intressant ut.

En del har ju typ 'awareness' läge på, så man hör omgivningen, så då kanske det spelar mindre roll om lurarna inte funkar med bara ett öra?

Alla bone-conducting jag tittat på är antingen dyra lr sitter så att det inte kommer funka med hjälm.

Nån som provat nått av ovanstående? 😅 visst, sladdlurar funkar väl, men med mobilen på låret så blir det sladd häråvar 🙈

Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning.
Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så har min lur nått fel så blir den kall så sprakar det bara 😅
Drömmer vore lurar som går koppla till en klocka (som inte heller ägs atm) så man kan ringa via den (inte bara svara i lurarna).
Jag gillar att lyssna på nått i ena örat när jag är ute.

Spanat på Jlab lurarna med bygel. Kompis har och är typ nöjd, men blir inte hundra på vilken av de typ 3 olika modellerna 🤔
JBL har oxå nån med bygel som såg intressant ut.

En del har ju typ 'awareness' läge på, så man hör omgivningen, så då kanske det spelar mindre roll om lurarna inte funkar med bara ett öra?

Alla bone-conducting jag tittat på är antingen dyra lr sitter så att det inte kommer funka med hjälm.

Nån som provat nått av ovanstående? 😅 visst, sladdlurar funkar väl, men med mobilen på låret så blir det sladd häråvar 🙈
Inte provat ovanstående.

Nu har jag inga som är bra längre. Men jag har haft sporthörlurar inear med bluetooth som är en som en bygel man lägger på nacken med mikrofon i. Sen sladd upp från bygel till öra bara.
De bästa hade även magnetlås så man kunde sätta ihop öronsnäckorna så blev det ett halsband som verkligen satt bra.

Om man inte ville ha luren i örat så kunde de hönga runt halsen bara. Men om de brs går att hitta idag vet jag inte.

Inte provat ovanstående.

Nu har jag inga som är bra längre. Men jag har haft sporthörlurar inear med bluetooth som är en som en bygel man lägger på nacken med mikrofon i. Sen sladd upp från bygel till öra bara.
De bästa hade även magnetlås så man kunde sätta ihop öronsnäckorna så blev det ett halsband som verkligen satt bra.

Om man inte ville ha luren i örat så kunde de hönga runt halsen bara. Men om de går att hitta idag vet jag inte.
Hm, tror jag sett nån sån modell i rörelse, lr iaf med sladd baki nacken.
Saknar inte direkt dedär med att dra sladden under tröjan som man gjorde i högstadiet 😅

@Shixle De jag menar liknade dessa.
Men just den där modellen tror jag att jag hade senast och var bara halvnöjd med hållbarheten och kvaliteten på.

https://inf.se/bluetooth-hrlurar/11...rar-med-bygel-bluetooth-53-7314280340651.html

De med bara en sladd tycker jag kan glida runt vid ridning och kan då tappas. Men funkar rätt bra vid mockning tex.
Den sidan har jag inte varit inne på tidigare, fanns ju en model med öronbygel där oxå 🤔
Kan ju va skönt att bara kunna vika in lurarna under tröjan å inte ha dom hänges 😆

Den sidan har jag inte varit inne på tidigare, fanns ju en model med öronbygel där oxå 🤔
Kan ju va skönt att bara kunna vika in lurarna under tröjan å inte ha dom hänges 😆
Jag har jättesvårt för sådana som ska höngas fast på själva örat med bygel. Blir ju sjukt obekvämt efter ett tag 😅.

Minns inte om jag köpte mina därifrån men har för mig jag handlat något från inf och det gick bra.

Edit: Dock blandade recensioner på Trustpilot om att varor inte kommit fram.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka