Hopptävling gick as bra

Sandrahorse99

Trådstartare
50cm blev vi helt felfria galopp var det hela banan det gick skit bra.
Sen fick jag gå ut och träna på utebanan inför 60cm.
Ler pölar över allt skulle börja galoppera och hon blir rädd sticker in i mitten. Jag gör om går skit bra då hoppar ett räcke på 40cm 2 gånger sen hoppade jag en oxer på 60cm då fick hon not bus kick i sig så hon ökade galoppen hoppade oxern och så galopperar hon rakt i en vatten pöl som är ca 40cm djup som tur stängde det inte ända upp till mig men hon blev väldigt lerig :grin:
Sen in i ridhuset igen jag börjar att köra går jätte bra tills hon tvärnitade på sista hindret. Fick köra om, tredje hindret tar hon ett jätte språng tappar balansen retar upp mig till nästa 5 hindret hoppar hon snett på not konstigt sätt. Jag tappar båda stigbyglarna och så sitter jag på sniskan jag tar ett andetag och tar dom 2 sista hindrena utan stigbyglar. Allting var i galopp :D och jag har aldrig förut hoppat utan stigbyglar och nu har jag hoppat 60cm så utan stigbyglar :)
Och så fick jag ändå en rosett för att jag klarade att hoppa dom två sista utan stigbyglar :D eftersom man får en roset om man klarar en bana felfritt men hon tyckte att Sultan och jag förtjänade en till. Men vissa fick endå en rosett fast dom inte klarade banan.

1 tjej ramlade av två gånger på samma hinder hon hoppade 80cm.
1tjej ramlade av i en vatten pöl ute på banan inte så himla kul

Är så himla stolt över mig :banana: snart ska man till nästa stall och ha hoppttäning och en teori kul kul :):banana:

Sv: Hopptävling gick as bra

Grattis :laugh: Kul att det gick så bra!

Jag ska också hoppa bana nästa helg, så jag hoppas att det går lika bra som för dig. Jag har inte hoppat bana på evigheter men hindrena är lägre än vad jag hoppat förut så det borde gå.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 401
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 853
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar