Hoppsadel med plats för stor, lång manke, typ Albion

Wembley

Trådstartare
Vi har tyvärr hamnat i sadelträsket igen :( Måste byta ut hästens hoppsadel som jag tycker mycket om för den kommer ganska snart att vara för smal och stoppningen är dessutom ojämn. Både jag och hästen trivs i Albion. Den har dock lite dålig plats för hans rejäla och långa manke. I övrigt passar sadelformen honom och mig. Nu behöver vi tips på sadlar liknande Albion Kontrol, Albion K2 fast med större mankfrihet. Vad ska vi leta efter och prova? Mycket tacksam för idéer! :bow: Har funderat på Kieffer men hittar dåligt med begagnade i gott skick, men det dräller av äldre exemplar.

Vi letar efter en sadel som är god i stoppning och helst inte äldre än 5 år.

Jag har en Ideal Arwen till min med lång manke. Gott om stöd för benen och lite djupare säte. Vi älskar den. Det finns gott om Ideal /crown begagnat ☺

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 709
Senast: Aureola
·
Utrustning Håller på leta dressyrsadel till min ena fullblodskille. Tyvärr har han sadelläget from hell =/ Världens längsta och största manke samt...
Svar
17
· Visningar
5 818
Senast: Nominous
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 370
Senast: caballus
·
N
Dressyr Funderar starkt på att göra något ganska dumt... nämligen köpa en sadel på nätet som jag varken sett i verkligheten eller provat. Börjar...
Svar
15
· Visningar
5 562
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama