beauspirit
Trådstartare
jag är rätt så hopprädd, har blivit det mer sen jag såg min kompis gå omkull över ett 1m hinder i höstas, när man tänker på vad som kan hända egentligen.
när jag väl har lust att hoppa högt och hindret inte ser högt ut då vågar jag jättebra
(blir feg när det är över metern),
men som stora oxar osv No No .
men idag var jag riktigt modig tycker jag,
hoppade 1.10
riktigt stolt, och vilken känsla det var när man flög över
tror lite av min hopprädsla släppte där.
det hjälper ju inte till att min häst inte hoppar om jag inte vågar/velar/är osäker,
för han litar helt på mig och är jag osäker då vill han ju inte.
för han är inte en sån hoppglad häst att han hoppar allt man styr han på utan att ryttaren behöver göra så mkt.
men det var kul för idag gick det så bra,
äntligen
hoppas jag kan övervinna min hopprädsla, blir på ett sätt avundsjuk när min kompis vågar hoppa höga oxrar mm men ändå är jag rädd inför dom. dubbelmoral.
när jag väl har lust att hoppa högt och hindret inte ser högt ut då vågar jag jättebra
(blir feg när det är över metern),
men som stora oxar osv No No .
men idag var jag riktigt modig tycker jag,
hoppade 1.10
riktigt stolt, och vilken känsla det var när man flög över
tror lite av min hopprädsla släppte där.
det hjälper ju inte till att min häst inte hoppar om jag inte vågar/velar/är osäker,
för han litar helt på mig och är jag osäker då vill han ju inte.
för han är inte en sån hoppglad häst att han hoppar allt man styr han på utan att ryttaren behöver göra så mkt.
men det var kul för idag gick det så bra,
äntligen
hoppas jag kan övervinna min hopprädsla, blir på ett sätt avundsjuk när min kompis vågar hoppa höga oxrar mm men ändå är jag rädd inför dom. dubbelmoral.