Sv: Hoppning?

haha..tycker det är lite kul att läsa era inlägg... Är själv hopprytttare och har aldrig riktigt förstått hur man kan bli rädd av att hoppa... jag tycker det är farligare att rida i skogen :smirk: Nämen... Älskar att hoppa- ju högre desto bättre :love:

Jag hoppar aldrig.
Väldigt tråkigt för både jag hästen tycker det är kul.
Men efter en senskada råder veterinären att låta bli...
Så nu är jag enbart dressyrtant! :D

Med min ponny jag hade för några år seda hoppade jag en gång i veckan. Vi tog oss över det mesta.
Tävlade upp till L:A och högre kunde det gärna få bli. Har faktist aldrig vart rädd för höga hinder!

Senast ändrad av en moderator:

Nu hoppar jag aldrig då veterinär avrått,
men pållen är hoppas LA på tävling(dock ej med mej)
Andra pållan som tyvärr inte finns mer, var en riktig dressyrpålle.
Vi tog oss över mäktiga 30 cm ;) MED INGEN SOM HELST TEKNIK ALLS! :p
haha, det måste sett skojj ut!

tävlade hoppning förut med min häst, det är först det senaste året jag har börjat med dressyren. Minst en gång i veckan sätter jag upp ett par hinder på ridbanan, försöker variera mellan bana, studs, cavaletti osv. Min tränare säger att det är viktigt att träna allsidigt. Plus att jag hoppar över stockar i skogen så ofta som tillfälle ges, för trots att både hästen och jag satsar på dressyr nu så tycker vi fortfarande att det är himmelskt kul att hoppa.

hej! jag hopptränar en gång i veckan fast med olika hästar. Mest med min stora häst som egentligen är en hopphäst ( e. Feliciano)
Med min ponny hoppar jag ca. var 3dje vecka.Har tävlat upp till LB regional hoppning och ska faktist tävla DM i hoppning detta året!! Fast det är endast för att min klubb anordnar det..Sedan är jag ute i skogen och galopperar ca 2 ggr i veckan. Min ponny tycker det är skiiiitkul!! :D
ha de bra alla!

Jag tränar en gång i veckan för tränare och hoppar ibland utöver det i skogen, lite teränghinder tycker hästen bara är kul.

Jag kanske inte räknas till dressyrtant i åldern, men jag rider nästan bara dressyr nu :o . Hoppar gör jag underfär 1 grr/vecka på varje häst, för att de ska få lite omväxling och det är ju suveränt bra att de får ta i med dom musklerna också!
I våras var jag faktiskt med i klubbens Div 1 lag med ponnyn, i hoppning!! :bump: Så honom har jag hoppat några LA på :rofl:, har hoppat honom 130 på enkel hinder (ponnyn är 139,0) :p

dressyrtant har inget med åldern att göra....... man kan vara 10 likagärna som 55 el 90...

Liknande trådar

Hoppning Är ju egentligen en inbiten dressyrtant, och håller på med det allra mest. Men ibland får jag mina "ryck" och sätter upp lite småhinder...
Svar
5
· Visningar
3 452
Senast: Bison
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag blev faktiskt ganska påverkad efter helgens noclearround, märkte jag på veckans tre ridlektioner. En tanke som INTE min inre...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: cassiopeja
·
E
Träning Rider en häst som är imp. Irland, 8år. Då dess ägare finns här (jag är fodervärd) vill jag inte nämna några namn men vi kan _kalla_ den...
Svar
1
· Visningar
1 557
Senast: Ellicious
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka