Y

yez

Jag som yngre har tidigare ridit mestadels dressyr, men har nu "gått över" till hoppning.
Jag undrar om ni har några bra övningar, trix eller vad som helst för att öva upp hoppsits, tekniken mm?
Har en nybliven 5-åring och kan därför inte hoppa så mycket. Brukar hoppa 1gg i veckan, 2 gg om det är tävling.

hoppa lågt!!!¨
då menar jag löjligt lågt typ 40 cm
det är det bästa tipset jag kan ge för jag själv tycker det funkar bäst.

man kan då oftast fokusera mkt på sitsträning eftersom vid såna höjder gör det inget om fokus hamnar på en själv. släpp tyglarna hoppa med armarna rakt ut. känn efter hästens hopprörelser o lär känna dem.

öva sedan teknik på låga hinder, kanske hoppa på volt, hoppa längd, öva galoppsprång, studs!!! (bra bra bra) osv.

anledningen till att det är jättebra att hoppa otroligt lågt i början (eller då och då överhuvudtaget) är att man får väldigt bra självförtroende på hindren och kan oftast koncentrera sig på det med sig själv som man vill träna på.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 975
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 095
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka