Hoppning i trav vs. galopp. För och nackdelar etc

Lillflickan

Trådstartare
Funderar lite på detta med hoppning i trav eller galopp.
Vad finns för för och nackdelar med de båda sätten?

Har en 6åring som inte hoppat mkt och har nästan bara hoppat i trav hittills, hon har svårt att hitta avståndet i galopp (tips för det mottages också gärna ;)). Och då började jag fundera på detta med trav respektive galopp. Antar att det är jobbigare/svårare för dem med själva hoppen i trav, hur högt kan/bör man travhoppa? (Min häst är 150).

Sv: Hoppning i trav vs. galopp. För och nackdelar etc

Om jag var du skulle jag nog sätta upp låga hinder med rätt avstånd - komma i trav, landa i galopp och rulla till nästa hinder. Eventuellt lite långa studs om hästen orkar.

Sv: Hoppning i trav vs. galopp. För och nackdelar etc

löshoppa hästen över 2 hinder och låt den komma i galopp så att den hittar själv, och testa att travhoppa ett hinder och galoppera efter över ett mindre hinder med markbom.

Liknande trådar

Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
2 045
Senast: Marje
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 890
Senast: Dopy
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka