Hopphingst till prestationssto

Jate Volim

Trådstartare
Jag sitter och tittar på hingstar och funderar lite...

Jag har ett kanonfint prestationssto e. Racot som används i avel. Hon är ca 165 cm, stora gångarter, trevlig typ, normalgrov, korrekt. Hon har mkt bra meriter och kanontemperament.

Jag vill ha en avkomma med hög ridbarhet, bra hoppförmåga och trevliga gångarter. Elasticitet, bra temperament och rörlighet är viktigt. Gärna lättare modell. Storleksmässigt är jag nöjd med stoet men det gör inget om avkomman blir större/mindre men jag vill varken ha älg eller tax.

En lätt, långbent modell är vad jag önskar. Vilka hingstar gillar ni? Vad ska jag titta efter? I år är hon dräktig med Corporal VDL.

Mvh JV

Sv: Hopphingst till prestationssto

Inget hingsttips men en nyfiken fråga, hur gick det lyckades du få fram några tävlingsmeriter och var hon egentligen hade tävlat iom att hon inte gick att hitta varken i danmark eller sverige ? Har undrat hur det hela gick.

Haha, den här tråden hade jag visst glömt i alla hast...
Helt ärligt har jag inte orkat engagera mig i det projektet, jag har häcken full! Men jag litar på de ord som f.d. ägaren gav oss. Han informerade om meriterna först när hästen anlänt så det kan ju knappast vara för att han ville bli av med hästen och den info vi fick var utförlig (ryttarens namn m.m. m.m.) men tyvärr kan jag inte minnas den. Jag skulle ju helt enkelt kunna ringa och fråga honom men har inte fått tummen ur.

Vet inte om jag nämnde det men dåvarande ägare är en välkänd svårklassryttare som även tränar andra svårklassryttare. Han har både kontakter och pengar att avla på bra ston så jag har svårt att tro att han skulle betäcka ngt skräp som han hittat i skogen ;)

Till saken är att stoet verkar ha bytt namn på vägen så kanske är det där skon klämmer? Någon gång ska jag fråga honom igen och ta reda på mer men just nu har jag varken tid eller ork.

Kul förresten att du kom ihåg oss! Du har inga förslag på hingstar som kan passa?

Cohiba eller Hearteat kanske?

Nu är ju Cohibas avkommor väldigt unga men sett några och de har haft bra typ och trevliga gångarter.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 319
Senast: Jate Volim
·
Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 149
Senast: Långnos
·
Avel Planerar att betäcka mitt sto till våren och kollar hingstar tills jag blir knäpp, finns ju så många fina! Mitt sto är e. contagio och...
Svar
16
· Visningar
2 490
Senast: L8P8
·
Avel Hej, Behöver hjälp med kvalitativa tips på lämplig hopphingst till mitt sto e. A-Dur - Nicolars (Dansk oldenburgarhingst) för framtida...
Svar
10
· Visningar
1 882
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama