Hoppfrågor :)

M

MontéBruden

Hejsan.
Har några funderingar.

1. Jag har Lokal licens. Och bor och tävlar i dalarna. :)
Ska åka till en kompis i värmland ett tag. Tänkte höra,
får jag tävla lokalt i värmland? Eller gäller bara lokalt inom det
län man bor? :)

2. Min lillasyster är 10 år. Får hon tävla lokalt på sin ponny och
tävla på mitt Gröna Kort? Måste hon ha egen ryttarlicens då
eller räcker det att jag har? Jag kommer självklart vara med
på hennes tävlingar. :)

3. På regional tävling. Då ska man träffa en veterinär väl? :)
Gör man det innan man går till sekriteriatet och vad brukar
det kosta?

Lite mongo frågor kanske :) Men hoppas på svar! Tack :love:

Sv: Hoppfrågor :)

1. JA med lokal licens får du tävla i hela sverige, men bara på tävlingar med statusen lokal. För att få tävla på tävlingar med högre status (regional och uppåt) måste du ha junior/senior licens.

2. Är inte riktig säker på hur det funkar, men jag tror att om man är under 12 år, så ska en förälder ha grönt kort.

3. Ja från regional tävling och uppåt är det veterinärbesikning. Du anmäler dig först i sekreteriatet och sedan går du till veterinären. Det är olika vad det kostar, men vanligtvis mellan 80- 120 kr.

hoppas du fick ut lite av det =)

Du har fått en del svar ovan, jag vill bara lägga till att det måste inte vara en förälder som har grönt kort om den som tävlar är under 13, det räcker med att det är en myndig person som är med barnet på tävlingen som har grönt kort. Storasyster går bra om syster är myndig!

På regionaltävling och uppåt är det veterinärbesiktning. Den kan man göra före eller efter man går till sekretariatet, men man ska ha gjort det före man startar. (på vissa fälttävlingar räcker det om man gör det före hopprovet..). Man betalar för veterinärbesiktningen i sekretariatet, eller genom att betala in till klubben före tävlingen.

Det är alltså bra om man är på tävlingen i god tid när det är vet.besiktning så att man hinner rida fram efteråt. Kolla också på ryttarmeddelandet vilka tider veterinären är där, när det är paus osv, så att du inte kommer och vill besiktiga just när vet. har paus i en halvtimme.

Tack så jätte mycket för svar :) Fyller 18 om en dryg månad ;D Så hon får lugna sig till nästa år då :)
Jag har fått massor med bra information och svar på mina frågor! :) Tack så mycket!

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 108
Senast: fio
·
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 435
Senast: Kiwifrukt
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 458
Senast: Nevermind
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA