Hoppas på ny träningsmetod

Sv: Hoppas på ny träningsmetod

Hoppning funkar fint på travarna.:bump:
Våran Björn har en teknik som många hopphästar skulle avundas. Kvick fram och hinderklok som en riktig hejare.
När det blir för hårt ute så lämpar det sig bra med ridhusträning i form av gymnastik hoppning o cavaletti träning. Inte nog med träningsbytet så blir hästarna gymnastiserade och lär sig hålla reda på benen. Så när det blir för hårt för intervaller så får Gulle :love: hoppa tillsammans m Herr Björn. Kanske är det därför Björn blivit klassklättrare och Gulle :love: satt sig till rätta tillsammans med kallblodseliten? :idea:
Så Emma är inne på helt rätt bana :rofl: Lycka till :)
 
Sv: Hoppas på ny träningsmetod

hoppar du i galopp el. trav.
hur ser du på att galoppera en travare?
fler ridtips på travhästar som inte är ridna så mkt. m. snälla att rida tack!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 118
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 288
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 200
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp