K
Kockan
Våran ponny är snäll att lasta och stod snällt hela den långa vägen hem då vi hämtade honom.
När vi skulle till ridhuset däremot, så hann vi inte ens iväg förrän han hoppade över!
Jag binder i ringen i väggen på sidan OCH jättekort i bommen, men har aldrig varit med om en smidigare häst! Han tar sig över ändå!
Ser så läskigt ut! Rädd att han bryter nåt!
Gillar egentligen inte att binda i bommen då det finns snabb-utlösning på den.
Tack gode gud så har han de gånger han hoppat över tagit sig tillbaka igen.
Skulle kanske behöva binda i golvnivå länst fram, så att han inte kan backa alls och få fart, men jag har bara ringar ganska högt på sidan och mitt fram.
Vad göra åt problemet? Vi är verkligen beroende av att kunna åka med honom på träning och så.
Han verkar inte upprörd annars utan går snällt in och så.
TIPS?
När vi skulle till ridhuset däremot, så hann vi inte ens iväg förrän han hoppade över!
Jag binder i ringen i väggen på sidan OCH jättekort i bommen, men har aldrig varit med om en smidigare häst! Han tar sig över ändå!
Ser så läskigt ut! Rädd att han bryter nåt!
Gillar egentligen inte att binda i bommen då det finns snabb-utlösning på den.
Tack gode gud så har han de gånger han hoppat över tagit sig tillbaka igen.
Skulle kanske behöva binda i golvnivå länst fram, så att han inte kan backa alls och få fart, men jag har bara ringar ganska högt på sidan och mitt fram.
Vad göra åt problemet? Vi är verkligen beroende av att kunna åka med honom på träning och så.
Han verkar inte upprörd annars utan går snällt in och så.
TIPS?