Hopp hingstar

BelliBoyAndBlossom

Trådstartare
Hejsan!
Jag ska betäcka mitt hoppsto och har lite beslutsångest när det gäller att välja hingst. Jag skulle vara jättetacksam om ni ville skriva vilka/vilken hopphingst ni skulle rekommendera? Tack på förhand! Har ni några frågor är det bara att fråga!:)
 
Sv: Hopp hingstar

För att kunna hjälpa dig måste du ge oss information om stoet och vad avkomman ska användas till?
Stam? Stoets för och nackdelar? Ras?
 
HJÄLP!! hoopphingstar

HEJ!
Jag ska betäcka mitt hoppsto, och undrar vilka hopphingstar ni rekommenderar? Blossom, som mitt sto heter, är av mycket bra stam: Mamman, Fantazia, är elit premierad, och hon har flera släktingar(syskon mm) som är på internationell nivå, int. mästerskap/ WC i hoppning, men även med goda resultat inom fälttävlan och dressyr. Hon har än sålänge två klass 1 föl, och vi satsar på fler! Tack på förhand :)

Hingstar jag funderar på är bl.a :
For Pleasure
Cristallo II
Heartbeat
Calido I
Catoki
Cosmeo
Baltimore
Nintender
Cartier

Säg gärna de hingstar ni skulle ta, även om de inte står på lisan, tack!!:)
 
Sv: HJÄLP!! hoopphingstar

Vore ju hjälpande om du skrev ner resten av hästens stam, samt exteriör, starka/svaga sidor och temperament. :D

Själv är jag såld på Baltiomore, men har inte ett sto vars temperament jag vill blanda med hans. Har kollat lite på Cartier också, och Sir Oldenburg.
 
Sv: HJÄLP!! hoopphingstar

Eftersom man bara får ha en tråd i samma ämnen slår jag samman dina två trådar.

Görel - moderator
 
Senast ändrad:
Sv: HJÄLP!! hoopphingstar

Synd att inga tävlingsresultat finns för mammans syskon att tala om :(
Vore jag dig så skulle jag försöka jaga dem och få in det i blup inte minst för att kunna verifiera att stammen verkligen är en prestationsstam för eventuella köpare av avkommorna till ditt sto. Av det lilla man ser i blup så känns det ju inte som någon superstam precis, hennes pappa är ju dessutom sänkt till C. Ditt stos avkomma som är född 2005 har ju inte gjort världens roligaste treårstest och inga tävlingsresultat finns efter det så det gäller att få dit de braiga resultaten från syskon och mostrar/morbröder

De generella råden brukar ju vara att titta på stoet och försöka att förstärka hennes goda sidor och kompensera de dåliga.
De hingstar du räknat upp är alla av mkt god kvalitét men de ska ju passa stoet också. Sen finns ju priset med som en aspekt.
For Pleasure till exempel har inga reggade avkommor i Sverige sedan 2008, kan vara bra att ta reda på varför innan man ger sig på att använda honom, kan vara så att man får lösa ett-sto licens och sköta all admin själv.
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
715
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 934
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 830
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp