Hopp eller allround schabrak till hoppsadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kirabell
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 009
K

Kirabell

Vad tycker ni är snyggast? Allround eller hoppmodell på schabrak till hoppsadel?

19993212.jpg

Equiline Allround med prestige hoppsadel (meredith)

Sv: Hopp eller allround schabrak till hoppsadel?

Hoppmodell är snyggast i de allra flesta fallen (men undantag finns);)

båda lika snygga, på min sadel i alla fall.. finns faktiskt vissa sadlar som inte pasar i allround.

båda lika snygga, på min sadel i alla fall.. finns faktiskt vissa sadlar som inte pasar i allround.

Håller med. Jag tycker mer det handlar om färger, passpoal och passform. Men vissa sadlar passar inte med båda modeller, som tur är gör min det. Jag har både hopp och allround.

Om du menar korta amerikanska hoppschabrak säjer jag lätt allround schabrak. Amerikanska är bland der fulaste som finns enligt mig.:crazy:

Hoppschabrak alla gånger!
Allroundschabrak är bara snyggt till en hoppsadel som går ner till kanten på schabraket.

Absolut allround schabrak. Sen är Equilines så himla långa, de flesta andra allround är inte alls lika långa o ser bättre ut under en hoppsadel.

kl

det där schabraket du hade under nu var ju ovanligt långt..

Allroundschabrak är absolut snyggast under i vanliga fall!

Jag visste inte ens att det var skillnad om man nu inte definierar den amerikanska korta varianten som hoppschabrak.
Isf föredrar jag de andra.

*putt putt* Ingen med fler bilder? :)

Vad tycker ni är snyggast? Allround eller hoppmodell på schabrak till hoppsadel?

19993212.jpg

Equiline Allround med prestige hoppsadel (meredith)

ag tycker allround, för det mesta! De passar perfekt till min hoppsadel. Det på bilden var också fint, men undrar om det inte hade passat ännu bättre med en size mindre till den sadln. :)

det där var inte så snyggt, alldeles för långt.
Annars är allround modell snyggast, gillar inte hoppschabrak, om det nu är det halva ni menar.

Allround men brukar köpa ponnystorlek i vissa modeller :D För de ligger perfekt med sadeln då!

Jag med, ser ut att vara skuret just för min sadel:laugh: men de varierar så jäkligt i storlekarna så jag brukar aldrig beställa i pnnystorlek för då kanske man får hem ett pytteschabrak som man inte kan använda. Lättare när man kan titta i butik och se om de är stora.

Precis! I butik ser man oftast med ögat hur stora de är :) Vissa har lika stora ponny som andra har för stl full :D Riktigt roligt.. finns tydligen ingen mall ;)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 415
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
1 103
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att... 2
Svar
20
· Visningar
1 906
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka