Vi har ju en höna i gruppen, en svart, som verkar ha ett jävla temperament. Svårt att förstå vad hon vill alla gånger. Närmar man sig kan hon ilsket gå fram och börja picka på ens ben och knän. När jag suttit ute och druckit kaffe har hon istället hoppat upp i knät för en mysstund. Sticker man fram armen kan hon picka en rejält ett par gånger men hoppar sedan upp för mys. Jag tycker hon är väldigt oberäknelig, så jag är försiktig, men det var tyvärr inte sambon i söndags.
Jag var inte hemma, men hon hade flaxat upp på hans axel, han hade klappat henne lite försiktig och hönjäkeln pickade till honom rejält
rätt i ögat. Nu är han sårig och svullen, och ögat är rött. Jag frågade om vi inte skulle ta bort henne men sambon är för blödig och vill inte.
Nåväl. Två unghöns av Hedemora hade jag med mig hem i söndagskväll som jag lade in i hönshuset. Det verkar ha gått fint. Säljaren påpekade dock att de absolut inte skulle ha värpfoder, vilket ju är den säck foder jag har just nu. Bör jag köpa annan säck eller är det okej ändå?