Sv: Hönstråden 2012
Tack
OK. Jag fick rådet att ge värpfoder till mina men kanske är det bättre att ha det som tillägg? Låter som en riktig kalasmåltid!
Ja, lök verkar inte vara någon höjdare, däremot potatis, tomat, bröd och pasta blir mina riktigt glada över Har gjort så att jag lagt det (spritt ut lite) i ett hörn, det de ratar har jag sen krattat bort.
Tack för hjälpen
Väldigt fint hönshus, så fint har inte jag.
Vi ger våra havre o vete. Lite värp, veg, men bara lite.Havre krossar jag också o där häller jag i allt flytande från hushållet, såsslattar, ursköljda ketchupflaskor o kattmatsburkar osv.Det blir mumma. Annars slängs allt på gödselplattan och de tar det de vill ha-ratar lök ex.
Till hönsen när de får smått fodras med krosse och start, sedan matar hönan med det hon hittar utifrån.
Sedan matas de privat sas med bröd, ris o potatis främst.
Tack
OK. Jag fick rådet att ge värpfoder till mina men kanske är det bättre att ha det som tillägg? Låter som en riktig kalasmåltid!
Ja, lök verkar inte vara någon höjdare, däremot potatis, tomat, bröd och pasta blir mina riktigt glada över Har gjort så att jag lagt det (spritt ut lite) i ett hörn, det de ratar har jag sen krattat bort.
Tack för hjälpen