mian1

Trådstartare
Hur stort bör ett hönshus vara om man vill ha 4-6 normalstora höns och en tupp? Och hur högt i tak för att sittpinnen ska hamna på en lagom höjd?

Rekommenderat är 2-3 hönor per kvadrat men jag tycker det ska vara större! Gärna så stort som möjligt för desto bättre trivs dom.

Sittpinnar kan du sätta på olika höjder gärna med en landgång till så de kan gå upp.

Jag har sju hönor och två tuppar.De har ca 8 kvm inne och 30 kvm ute.
Sittpinnar på tre höjder (alla sitter dock högst upp). Takhöjden är knappt 3 meter. Ett stort fönster och tre reden.
De verkar trivas väldigt bra för det värps och kacklas och kuttras.

Ti_Ti

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 145
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 536
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar