Mia_R
Trådstartare
Så har det då äntligen flyttat in 8 småtjejer i det omkalkade hönshuset! Två gula, en nästan vit, en vit och lite spräcklig och fyra viltfärgade. De var lite försiktiga med att hoppa ur lådan först men sen tog nyfikenheten över och de hoppade ur en och en. De var törstiga efter resan och lät sig sedan väl smaka av lite korn som jag fått av grannen, ska köpa hönsmat efter helgen men tills dess får de klara sig på kornet. I morgon ska näten upp så sötnosarna kan vara ute och rota runt utan att höken tar dem och jag ska ställa in en balja med fin sand till dem att bada i.
Jösses vad jag slet med kalkningen, var så totalt slut i armarna att en liten bit av väggen är okalkad och vilken skillnad man ser! Mer hönspyssel i morgon och däremmellan ska vi fortsätta renovera köket och jag ska hjälpa en kompis tömma stallet efter ett par nödslakter.
Puh, lång dags färd mot natt men nu är alla klara för sängen och vi har skålat i lite whisky för de nya familjemedlemmarna. Bilder kommer, men jag måste hitta kameran först. Jag är väldigt nöjd med "mitt" hönshus så långt.
Jösses vad jag slet med kalkningen, var så totalt slut i armarna att en liten bit av väggen är okalkad och vilken skillnad man ser! Mer hönspyssel i morgon och däremmellan ska vi fortsätta renovera köket och jag ska hjälpa en kompis tömma stallet efter ett par nödslakter.
Puh, lång dags färd mot natt men nu är alla klara för sängen och vi har skålat i lite whisky för de nya familjemedlemmarna. Bilder kommer, men jag måste hitta kameran först. Jag är väldigt nöjd med "mitt" hönshus så långt.