Honkatter som markerar

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Marie_C
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 679
M

Marie_C

Är det vanligt att honkatter urinmarkerar? När min kastrerade honkatt är ute gör hon precis som hankatter brukar göra. Går ett varv runt tomten och skvätter. Min kastrerade hankatt gör också så. Kan det vara så att Smulan har tagit efter? Hon var bara ca 7 veckor när hon kom till mig så hon har sett upp till honom hela tiden.

i de där FELIWAY-papprena står det att honkatter gör så med.
nu har min dumma katt kissat i en säng igen!! hade inte sprayat hela sängen.
fjärde gången nu och min sambo vill avliva henne.
hatar henne för att hon gör så men hon kan ju tyvärr inte förstå sitt eget bästa.

Nej, vad tråkigt! Men om du då ändå måste ta bort henne. Är det inte värt att kastrera henne och testa om det funkar då?
Hoppas att det löser sig!

jo, jag gör ju hellre det. vill absolut inte avliva och det är verkligen sista utvägen men min sambo är inte speciellt glad bara. får vänta lite så att han börjar på att mjukna. tur att man kan knepen.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 062
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
13
· Visningar
854
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
31
· Visningar
1 188
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka