Honkatt med kiss-svårigheter

LitenIsa

Trådstartare
Jag har en 2-årig honkatt som igår och idag haft svårt att kissa. Hon går på lådan ofta men de kommer bara några droppar varje gång.

Pratade med djurklinbiken idag och de sa att vi kunde komma in på måndag och att det ionte var någon fara så länge de inte var helt stopp.

Hon är pigg och glad för övrigt, äter, dricker och allt som vanligt.

Någon som varit med om det? vad kan det vara och vad beror de i så fall på? Urinvägsinfektion? Hur får katter det? Vet ni någon som kan hjälpa min lilla Chileé?

Tacksam för svar
/Isa

Sv: Honkatt med kiss-svårigheter

Vet inte om det antingen kan vara UVI eller kanske urinsten. Vet inte hur vanligt det är med honor som får det sistnämnda, jag har hört det mest om hanar. Fast det kanske är lika vanligt, jag vet inte.

Som de säger, så länge hon kissar lite och äter och dricker som hon ska är det säkert ingen akut fara. Det är ju värre om hon skulle sluta äta och dricka. Det du kan göra nu är väl mest att hålla koll på henne.

Sv: Honkatt med kiss-svårigheter

Äter dricker och leker gör hon som vanligt.

Jag funderade oxå på urinsten men har precis som du hört att det mest drabbar hanar.

Har henne under uppsikt och skulle det bli värre så har vi ju jouröppen klinik som vi kan rådfråga.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 373
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 542
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Distansritt
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka