Kan vara tändstiftet också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet att "alla" säger att "man inte ska" koppla plus till plus och minus till minus, men i många fall är det det enda som fungerar. Fråga mig inte varför, men jag har varit med om det x antal ggr, speciellt när bilen som ska ge ström har någon "fancy feature" där startkabeln ska kopplas i någon ögla någonstans.Hur satt kablarna? Vad rekommenderar guiderna där?
Jag vetJag vet att "alla" säger att "man inte ska" koppla plus till plus och minus till minus, men i många fall är det det enda som fungerar. Fråga mig inte varför, men jag har varit med om det x antal ggr, speciellt när bilen som ska ge ström har någon "fancy feature" där startkabeln ska kopplas i någon ögla någonstans.
Som Amazonägare och "domarbilsägare" (stora bilen är alltid domarbil på tävlingar och får tomt batteri pga att folk använder fläkten utan att bilen är igång...) använder jag mina startkablar rätt frekvent.
Tänk på att bilen måste bärgas till verkstaden, du bör inte låta någon kompis bogsera dig dit eftersom det skadar fyrhjulsdriften!
Jag vet att "alla" säger att "man inte ska" koppla plus till plus och minus till minus, men i många fall är det det enda som fungerar. Fråga mig inte varför, men jag har varit med om det x antal ggr, speciellt när bilen som ska ge ström har någon "fancy feature" där startkabeln ska kopplas i någon ögla någonstans.
Som Amazonägare och "domarbilsägare" (stora bilen är alltid domarbil på tävlingar och får tomt batteri pga att folk använder fläkten utan att bilen är igång...) använder jag mina startkablar rätt frekvent.
Tänk på att bilen måste bärgas till verkstaden, du bör inte låta någon kompis bogsera dig dit eftersom det skadar fyrhjulsdriften!
Jo, jag vet att det är tanken, men de som har så nya bilar och har försökt hjälpa mig iväg från domarplatsen har aldrig lyckats.Det finns en något större olycksrisk med att göra så vid gnistbildning. Den vill man helst inte ha vid batteriet. Helst inte i motorrummet alls om det går.
Minuspolen och jordpunkten är elektriskt samma sak, så funktionellt gör det inte någon skillnad om det inte finns problem med kontakt gällande jorden vid batteriet eller annanstans. Men då har man ändå fler problem som på moderna bilar förhindrar start. Så ”fancy feature-”-grejen är bara ett ställe som är elektriskt kopplat till batteriets minuspol och extra lätt åtkomlig.
”Donatorbilen” kopplar man normalt direkt på batteriet.Jo, jag vet att det är tanken, men de som har så nya bilar och har försökt hjälpa mig iväg från domarplatsen har aldrig lyckats.
Härligt att det löste sig, och att det inte var något värre med din bil !Okej gott folk, en starthjälpare senare och bilen startade på två röda! Batteriet var mycket riktigt urladdat och varför det inte fungerade med vanliga startkablar och donatorbil vet jag inte. Nu är det i alla fall fulladdat och jag kommer aldrig åka någonstans utan starthjälp med mig
Okej gott folk, en starthjälpare senare och bilen startade på två röda! Batteriet var mycket riktigt urladdat och varför det inte fungerade med vanliga startkablar och donatorbil vet jag inte. Nu är det i alla fall fulladdat och jag kommer aldrig åka någonstans utan starthjälp med mig
Åh tack jag ska absolut tänka på det!En liten varning bara, batteriet kan vara halvdött sas och sluta fungera igen om det blir kallt några dagar (been there, done that...). Dvs jag skulle nog bytt batteri. Det är ju några år gammalt nu om du inte har bytt medans du ägt bilen.
Håller med. Jag bytte innan mitt dog helt. Jag upplevde det bara som att det inte var RIKTIGT samma styrka i det, och vågade inte chansa på hur det skulle bli när det blev kallare den vintern. Det var inte så gräsligt dyrt heller....En liten varning bara, batteriet kan vara halvdött sas och sluta fungera igen om det blir kallt några dagar (been there, done that...). Dvs jag skulle nog bytt batteri. Det är ju några år gammalt nu om du inte har bytt medans du ägt bilen.
Åh tack jag ska absolut tänka på det!
Håller med. Jag bytte innan mitt dog helt. Jag upplevde det bara som att det inte var RIKTIGT samma styrka i det, och vågade inte chansa på hur det skulle bli när det blev kallare den vintern. Det var inte så gräsligt dyrt heller....
Haha ja nä de ska ju alltid bara fungera liksom Tur att nytt batteri inte är så fasligt dyrt!Ja, det är inte jättekäckt när bil inte startar när en har en tid att passa. Jag svor rätt bra då kan jag säga
Haha ja nä de ska ju alltid bara fungera liksom Tur att nytt batteri inte är så fasligt dyrt!