Hon gräver i vattnet!

Lycanthrope

Trådstartare
Vår nya vovve dricker, slabbar, sen stoppar hon tassen i skålen och gräver. Kul!

Vad göra?

Nu står skålarna på altanen, det är ju så fint väder.
Men på natten? Vi vill inte ha fler sjöar i hallen. :D
 
Sv: Hon gräver i vattnet!

Är det en valp så lär det försvinna med tiden, nu är det bara kul att hålla på så.
Jag hade ställt ner skålen då och då så hon får dricka, sen tagit bort den.
 
Sv: Hon gräver i vattnet!

Hon är 10 mån. Det gör inget att hon skvätter ute, hon dricker rätt ofta. Det är mycket varmt idag. "lillen" dricker också mycket.

Vi säger till henne när hon gör så.
Vi har koll hela tiden.
 
Sv: Hon gräver i vattnet!

Min valp lekte hela havet stormar i vattenskålen från det hon kom till oss tills hon var ca 6 månader.
Under den tiden fick jag servera vattnet då och då istället och på nätterna så var hon i alla fall i mitt rum utan vattenskål.
 
Sv: Hon gräver i vattnet!

På vovve.net finns en annons på en vattenskål som förhindrar sådant. Har inte funnit den någon annanstans. Den är dyr men kan vara värt att kolla upp den.

Den heter Drink Better™. En sån funderar jag på att köpa till svärmors cocker som slabbar med vatten. Droppar från munnen så fort hon druckit så det blir droppspår på golvet :smirk:
 
Sv: Hon gräver i vattnet!

Vad är det för ras? Retreiverraser eller (vattenhundar) brukar älska vatten, ju skitigare dess bättre. Det går över så småningom, men inte helt.
 
Sv: Hon gräver i vattnet!

Jag slapp en del säckel genom att inte ha skålarna på golvet.
Det blir svårare att slabba om skålen står i en ställning.
 
Sv: Hon gräver i vattnet!

Vad är det för ras? Retreiverraser eller (vattenhundar) brukar älska vatten, ju skitigare dess bättre. Det går över så småningom, men inte helt.

Tänkte precis samma sak.... vatten uhndar brukar gärna bara välta ut vattnet för att sedan gott lägga sig tillrätt i de.........:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 809
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp