Hon dreglar ?!

KELLLY

Trådstartare
Har blivit lite fundersam på sistonde!

Det är så att våran katt på ungefär 5 månader dreglar, inte hela tiden men ibland kommer det en liten dregel skvätt ?
Vad kan det bero på tror ni ?

En orolig mamma ;)

:bump:

Sv: Hon dreglar ?!

Min katt dreglar ibland när han sover eller när han blir kliad, men är du orolig så kontakta en veterinär...

Det jag kom att tänka på är om det kan vara tänderna som spökar..? Med tanke på åldern.

min katt brukar dregla när jag kliar honom o han spinner och så, tror inte att det är någon fara, våran gamla katt gjorde också det när jag kliade honom, så jag tror att det är när dom njuter eller slappnar av.

En del katter dreglar när de trivs och myser, men det kan också vara så att de har ont i halsen och därför inte sväljer saliven. Vår ena katt dreglar när man kelar med honom, men ytterst lite, så när det i princip rann om honom när han sov (och den andre började likadant) var det ju uppenbart att något var fel. (De hade ett virus och fick smärtstillande droppar.) Så hör med din veterinär, det är aldrig fel.

De två katter jag vet som dreglar/har dreglat hade lite skilda problem:

1. Skrutten som dreglar när han tycker något är mysigt. Är det riktigt mysigt så är det ganska stor mängd dregel som droppar runt (ofta i ansiktet på den drabbade eftersom han älskar att ligga på bröstkorgen på folk och kura in sig i halsgropen med huvudet).

2. Cassie som vid tolv års ålder tappade en hörntand. Innan hon lärde sig att kontrollera under- och överläppen för att inte saliven skulle ta egna vägar var det rena Niagarafallet. :) Gick till sig efter några dagar.

Skulle inte vara orolig om det inte var stora mängder. Kolla tänder och försök komma på när hon dreglar. Är det specifika tillfällen eller kommer det lite hela tiden?

asså jag vet inte vad det beror på men jag känner massa katter som dreglar:P ganska äckligt.... :D

min katt började plötsligt dregla stora pölar lite då o då.
Tog han till vet. Han var irriterad i sina slemhinnor. Dom kunde bli så om dom ätit en viss padda.
Han fick en inj. korticon sen var han bra igen.

Dreglar hon vid speciella tillfällen. :D Det där lät ju..

Våran stallkatt dreglar ofantligt mycket, det rent av rinner längs handen på en när man kliar han under hakan. Han dreglar när han är riktigt kelig/spinner och det blir mer ju skönare han tycker att man kliar.

Hade även en grannkatt som dreglade när hon spann.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Asko
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 919
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama