S
Ströga
(Hon klickade ner hela rutan så jag får skriva en gång till :P)
För lite mer än en månad sen var (killkompisens) fönster öppet någon millimeter för mycket. Morgonen efter var katten borta. Balkongen brukar kunna stå öppen och hon hoppar inte ut. Antagligen hade hon blivit så nyfiken och gått ut på fönsterbrädan, sedan när hon skulle vända sig om och gå tillbaka- trillat ut.
Hon var inte så gosig- tills hon träffade mig Men sen så försvann hon ju =/
Igår kväll vid tiotiden gick jag och kompisen på promenad. Han ville svänga av där man brukar gå liksom, men jag sa att vi kunde gå runt Ica, och tur var det för han såg en katt som liknade Missan, och visst var det hon Vi satte oss ner på huk och ropade och pratade med henne. Hon jamade tillbaka men vågade inte komma fram och gick bort från oss. Vi följde efter och hon var några meter från oss och strök sig mot saker. Tillslut fick vi tag i henne och när vi gick upp till lägenheten trodde jag att hon skulle vara rädd och så, men icke. Hon var hur kelsjuk som helst, och vi fick inte gå en meter förrän hon skulle följa efter, och jama och stryka sig mot en. Även idag. När jag stänger sovrumsdörren (hon får inte gå in där) så står hon utanför och ropar på mig och krafsar på dörren. Och när jag gick in i duschen följde hon efter, men sprang ut lika fort då jag satte på kranen
Nu ligger hon här på skrivbordet och har mina tamponger som huvudkudde
Jag trodde inte att hon skulle komma tillbaka, att hon inte levde, att hon råkat ut för något. Som t.ex bilolycka, för här i Falköping kör dom som dårar.
I förrgår såg kompisen en skymt av en katt (antagligen Missan), men när han ropade på henne så sprang hon iväg. Han trodde hon var förvildad.(eller vad heter det? ) Så igår tänkte jag att vi inte skulle kunna få tag i henne.
Men nu är hon här!