Hon är tillbaka!!

S

Ströga

:love:
(Hon klickade ner hela rutan så jag får skriva en gång till :P)
För lite mer än en månad sen var (killkompisens) fönster öppet någon millimeter för mycket. Morgonen efter var katten borta. Balkongen brukar kunna stå öppen och hon hoppar inte ut. Antagligen hade hon blivit så nyfiken och gått ut på fönsterbrädan, sedan när hon skulle vända sig om och gå tillbaka- trillat ut.

Hon var inte så gosig- tills hon träffade mig :) Men sen så försvann hon ju =/

Igår kväll vid tiotiden gick jag och kompisen på promenad. Han ville svänga av där man brukar gå liksom, men jag sa att vi kunde gå runt Ica, och tur var det för han såg en katt som liknade Missan, och visst var det hon :) Vi satte oss ner på huk och ropade och pratade med henne. Hon jamade tillbaka men vågade inte komma fram och gick bort från oss. Vi följde efter och hon var några meter från oss och strök sig mot saker. Tillslut fick vi tag i henne och när vi gick upp till lägenheten trodde jag att hon skulle vara rädd och så, men icke. Hon var hur kelsjuk som helst, och vi fick inte gå en meter förrän hon skulle följa efter, och jama och stryka sig mot en. Även idag. :love: När jag stänger sovrumsdörren (hon får inte gå in där) så står hon utanför och ropar på mig och krafsar på dörren. Och när jag gick in i duschen följde hon efter, men sprang ut lika fort då jag satte på kranen :D

Nu ligger hon här på skrivbordet och har mina tamponger som huvudkudde :D

Jag trodde inte att hon skulle komma tillbaka, att hon inte levde, att hon råkat ut för något. Som t.ex bilolycka, för här i Falköping kör dom som dårar.

I förrgår såg kompisen en skymt av en katt (antagligen Missan), men när han ropade på henne så sprang hon iväg. Han trodde hon var förvildad.(eller vad heter det? :p) Så igår tänkte jag att vi inte skulle kunna få tag i henne.

Men nu är hon här! :love:

Sv: Hon är tillbaka!!

Vad härligt! :)
Vilken lättnad det måste vara för dig

Ja som f*n :) Även om hon inte är min så älskar jag djur, som jag träffar, lika mkt som om det skulle vara min egen :D

Men liksom vad är oddsen?!
Ska ta hela historian från början. Jag o killkompisen hade sex (:angel: ) och så hade han sina cigg i bilen och sa att han skulle hämta dom. Men jag säger att det är onödigt och inte bra, bla bla bla ni vet;) Men jag låter honom gå. När han är utanför och röker frågar han om jag vill komma ner och göra honom sällskap, ja visst säger jag och långsam som jag är, kommer jag ner när han är klar. Så då frågade han om jag ville gå på promenad, och det gör vi ju. Och det med att vi skulle gå en liten liten runda runt Ica, varför sa jag det?? :p Om jag inte skulle sagt det skulle vi ju inte se henne. Så min slutsats är: det är bra med sex...:angel::o:rofl:

Senast ändrad av en moderator:

;)

Men det knasiga är hur hon klarat sig. Hon åt bara torrfoder. Även om man gav henne räkor och sådant så åt hon inte :p Men blir man jättehungrig går väl det mesta ner...

hon kanske lyckats bli instängd någonstans ... vår gammla katt försvann typ 1 månad med och vi ropade varje dag (det var på landet) .. så en dag kom hon springandes hysteriskt jamandes och alldeles överlycklig att se oss...:D

men skönt att ni hittade henne! :D

mm det var som min katt, hon var spårlöst borta i en vecka ute på vårat landställe. vi var jätte oroliga och trodde att antingen så hade räven tagit henne (vi har sett henne springa efter en räv för att hon va så nyfiken) eller så hade hon blivit fångad av kattgubben (en gubbe som bor i vårt sommarstugeområde som har typ 30 katter i en inhängnad. vi var hos kattgubben och letade men hittade henne inte.
En dag var jag ute och gick och letade efter henne, vrålade som en gris efter henne men ingen katt.
Sedan någon timma senare när jag och min dåvarande pv var nere vid vår å och badade så tyckte jag att jag hörde ett mjau uppifrån huset, trodde först det var en av alla ickeexisterande jamningar jag hört under den veckan, men så hörde jag en till. jag tittade upp och där stod hon och jamade. jag SPRANG så fort jag bara kunde och kastade mig över henne..... o låste fort in henne i huset :angel:
hon är ju utekatt men fick minsann inte gå ut igen eftersom vi snart skulle åka hem.....
hon e så söt min misse

Har helt glömt bort den här tråden.

Det är lite kul att dom bara dyker upp så...:)

Hon är verkligen speciell, ibland lite mer som en ... hund :D När jag gick upp imorse ligger hon på en halvt knuten fryspåse. :confused: ^^ När posten dimper ner från brevlådan springer hon fram och nosar på den för att sedan leka och/eller ligga på det, men ibland lägger hon sig bredvid och typ väntar på att det ska komma ner mer :p
När man låtsas kastar småbollar, alltså har den fortfarande i handen när man gör kast-rörelsen hittar hon snabbt bort mot det hållet man kastar, hon ser så rolig ut- som en hund :D

Det roligaste/läskigaste är när man typ kollar på henne och sedan gömmer sig(gömmer sina ögon) och håller på så, tror hon att man smyger på henne så hon gör samma sak, alltså kommer sakta emot en- då ibland är man inte beredd på att hon är bakom det man gömmer sig mot och jag brukar bli rädd, haha. Lite knaset skrivit men vet inte hur jag ska förklara.

Det är även roligt att leka "kurragömma", alltså jag är med henne i vardagsrummet och sedan springer till köket, sedan kommer hon oftast gående till köket. Men sedan när jag ska springa till vardagsrummet springer jag till hallen istället, då ser jag henne när hon springer till vardagsrummet- lika roligt varje gång :rofl: Men en gång kom hon på mig och såg att jag stod i hallen :p Det var inte lika roligt ^^

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 339
Senast: Celinehenn
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 583
Senast: Stereo
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 040
Senast: Nahar
·
Katthälsa Jag har en ragdollhona på 1,5 år. Hon blev parad när hon var strax över ett år, enkel att få dräktig och allt verkade normalt tills...
Svar
13
· Visningar
1 975
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden