Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att du har missuppfattat vitsen med homeopatmedel. Man använder dem i förebyggande syfte, för att öka individens immunförsvar.zaching skrev:Är det nån som har provat det och i så fall vilken sort?
Ska skicka in träckprov nu i vår och tänkte prova med homeopat medel om proven är positiva. Och sen iväg med nya träckprover.
Är det någon som har testat?
Mina hästar får sina konstituitionsmedel, alltså det homeopatmedel som passar dem för den individ den är. Alla tre har olika medel.zaching skrev:Det är bara en av de många saker som man kan använda det till.
Det finns ju olika medel för olika "symtom" som exem, stress ja allt möjligt tycker jag att det verkar som. Då också för immunförsvaret.
Jag har själv aldrig testat något medel men som jag skrev tänkte jag skicka in träckprover både före och efter, för att se om det har hjälpt.
Skatan skrev:Mina hästar får sina konstituitionsmedel, alltså det homeopatmedel som passar dem för den individ den är. Alla tre har olika medel.
Det gör att hästarnas svaga sidor förstärks och därigenom mår hela hästen bättre och står bättre emot t ex parasitangrepp.
Men det går inte att säga att ett visst medel används som avmaskningsmedel och ett annat mot eksem och ett tredje mot nåt annat osv. Det beror på individen vilket medel just den ska ha.
Skatan skrev:Mina hästar får sina konstituitionsmedel, alltså det homeopatmedel som passar dem för den individ den är. Alla tre har olika medel.
Men det går inte att säga att ett visst medel används som avmaskningsmedel och ett annat mot eksem och ett tredje mot nåt annat osv. Det beror på individen vilket medel just den ska ha.
Nej, jag känner inte så många. Men jag är säker på att du kan få tips om du klickar på länken jag bifogade förut.zaching skrev:Tack för svaret på min fråga! KAn du tippsa om någon bra homeopat som kan hjälpa mig att testa fram rätt medel?