Hökensåsritten

G

Galadriel

Ett stort tack till Billingens Distansryttare som arrangerade Hökensåsritten igår!
Banan var mycket välmarkerad, underlaget var jättebra och omväxlande, ömsom sand, ömsom grus. Knappt ingen asfalt eller "offroad". Några ordentliga backar, men ändå lättridet för mig som tränar på Närkeslätten.
Prisbordet var ordentligt välfyllt, alla hinknissar fick varsitt litet pris och ryttarna fick massa fina saker!

Hade veterinärena varit en smula mer effektiva och man inte behövt dela vägen dit och hem med närnmare 16000 cyklister hade det varit en närapå perfekt dag!

Hoppas ni ordnar en ritt nästa år igen, med lite längre distanser!

/Josefin

Det finns några bilder från Hökensås på www.nerikesdistansryttare.org
De är tyvärr bara från före start och prisutdelning, och mest på mig och Wille, men ändå!

Sv: Hökensåsritten

Vi är också supernöjda!

Håller med om att cyklisterna är otäcka men det är ju inte så mycket att göra åt...
Önskar det var lite hårdare regler med dem, att de kunde hålla sig på en vägren och sen hålla avstånden...
Förra året hamnade vi i en masskrock pga av att två cyklister körde in i varandra.

Tyvärr var det min kondis som saknades i det varma vädret och vi bröt efter 3 mil...men vad gör det egentligen? Bättre att komma ihåg det hela som något positivt och komma igen nästa gång ju!! :banana:

Ninjaninis skrev:
Håller med om att cyklisterna är otäcka men det är ju inte så mycket att göra åt...
Önskar det var lite hårdare regler med dem, att de kunde hålla sig på en vägren och sen hålla avstånden...

Vi mötte ju massor av galningar som cyklade minst 50 cm på MIN sida av vägen!
Kan inte folk som uppenbarligen vill dö få hjälp med det inne i en sjukhusmiljö, och inte släppa ut dom i trafiken?

Undrar hur i hela friden de kan få tillstånd för sådant??:confused:

Ha ha! Bra sagt!
Grejjen är att det ju ändå hänt en massa olyckor, nästan varje år hör man om någon som dött så fattar inte varför ingen tar tag i situationen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka