kopparberg
Trådstartare
Kom att tänka på en händelse som utspelade sig på den sista tävlingen för i år jag var på.
Det var ENORMT mkt starter och 3 klasser den dagen. 1,00, 1,10 och 1,20.
I mittenklassen var det nästan 100 starter i avdelning A, sedan tillkom avdelning B.
I slutet av avd B i klass 2, så meddelar speakern detta "det har inkommit önskemål om att sätta avdelning B före avdelning A i 1,20 klassen, men det bifalles ICKE."
ÄR det höjden av egoism eller??!!
Helt ok om avd B går före avd A, och inte som det brukar A före B.
MEN då ska ju det vara HELA dagen givetvis!
Så det var alltså ngn/några ryttare i unghästklassen som tyckte det skulle vara helt ok och väldigt rättvist om just DE fick rida sin avdelning sist i 1,10, och först i 1,20!
Inte alls taskigt mot ryttarna i avdelning A!
* ironi *
KUL (not...) att ha startat bland de första i avd A i 1,10 och sedan vääääääänta på start i 1,20.
Jag skulle SKÄMMAS och inte ens våga fråga ngt sådant!
Skulle ni?
Det var ENORMT mkt starter och 3 klasser den dagen. 1,00, 1,10 och 1,20.
I mittenklassen var det nästan 100 starter i avdelning A, sedan tillkom avdelning B.
I slutet av avd B i klass 2, så meddelar speakern detta "det har inkommit önskemål om att sätta avdelning B före avdelning A i 1,20 klassen, men det bifalles ICKE."
ÄR det höjden av egoism eller??!!
Helt ok om avd B går före avd A, och inte som det brukar A före B.
MEN då ska ju det vara HELA dagen givetvis!
Så det var alltså ngn/några ryttare i unghästklassen som tyckte det skulle vara helt ok och väldigt rättvist om just DE fick rida sin avdelning sist i 1,10, och först i 1,20!
Inte alls taskigt mot ryttarna i avdelning A!
* ironi *
KUL (not...) att ha startat bland de första i avd A i 1,10 och sedan vääääääänta på start i 1,20.
Jag skulle SKÄMMAS och inte ens våga fråga ngt sådant!
Skulle ni?