Höjd på stövlar?

F

freakkid

Sökte i tråden men hittade inget om detta iaf :)

Undrar lite ang cavallostövar. Funderar på att köpa ett par cavallo piaff, dragkedja fram, men undrar lite ang höjd. Jag har ju kraftiga vader så jag måste ju självklart specialbeställa och vill ju att det ska bli rätt.

Undrar hur mycket dom sjunker ihop, antal cm typ.
De jag mätte upp var mitt i knävecket när jag böjde lite lätt. Är det lagom högt? Eller ska man ha högre?
Kan ju inte prova några heller då det inte ens finns i min vadstorlek :(

Någon som har samma problem som jag, som har andra förslag på stövlar som är bra så mottages det tacksamt :)
Gärna recensioner från er med samma modell på stövel som jag tänkt köpa.
 
Sv: Höjd på stövlar?

cavallo mäter på utsidan av benet, ej baksidan som petrie, königs osv gör. jag tycker du ska be dom mäta för dig i affären så det blir rätt.
 
Sv: Höjd på stövlar?

Jag har mätt i affär och provat stövelhöjd från cavallostövlar, men är lite osäker. Min kompis hade sina i knävecket när hon mätte men beställde ändå 2 cm extra höga.
 
Sv: Höjd på stövlar?

2 cm extra brukar vara lagom. du kan ha kilar tills dom sjunkit. :)

men man ska inte köpa för höga heller, för då sjunker dom extra mkt eftersom dom tvingas ihop. blir varken snyggt eller bekvämt.
 
Sv: Höjd på stövlar?

Okej, då antar jag att dom i affären säger rätt till mig om det.
För den höjden vi har mätt upp är ju för höga nu och då borde det ju bli bra när dom sjunkit ihop sedan.

Tack så mkt för ditt svar :)
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
476
Senast: Emma-pemma
·
Dressyr Nu behöver jag hjälp! Dags för nya stövlar men vad ska man välja?! Det finns ju en uppsjö av märken, de jag kommer på är (fyll gärna...
Svar
11
· Visningar
3 132
Utrustning Jag har tänkt önska mig ett par helt nya ridstövlar i julklapp av pappa. Vi skulle egentligen till Sthlm HS där hela resan (med inträde...
Svar
6
· Visningar
2 376
Senast: Wingates
·
Utrustning Hejsan! Nu är det dags för mig att köpa nya dressyrstövlar, och jag bara ssååå förvirrad i denna djungel av olika modeller! :confused...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: Zebban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp