Högt Gammaglobulin

Lindsen

Trådstartare
Min häst fick feber och svullnad ben förra veckan. Veterinären var här och var ganska säker på att det var en infektion så han fick antibiotika och blodprovs togs.
Blodprovet visar att han b.l.a har höga värden av gammaglobulin vilket förbryllade veterinären som trodde att det kan vara en kronisk infektion. Då har man tydligen högt värde av gammaglobulin.

Är det någon som kan sådant här och kan hjälpa mig att förklara vad högt gammaglobulin kan bero på? Och vad är en kronisk infektion egentligen?

Han har fått ytterligare antibiotikakur och ska testas igen om 6 veckor.

Han hade även höga värden av LDH, MCHC, Monocytes.

Befinner mig utomlands med hästen och så det blir lite språkförbistringar med veterinären.

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 316
Senast: mily
·
Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
834
Senast: JosephineR
·
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 460
Senast: Amaranthe
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 510
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024