G

Guatemala

Jag är lite nyfiken på vad ni betalar för ert hösilage, om det är analyserat,vad det är för ts och med villka näringsvärden i så fall.
 
Sv: Hösilage

2,20:-/kg
MJ 7,14, protein 33,6, Ca 2,6, P 1,8.
 
Sv: Hösilage

1,45 hemma + moms...jag kan bestämma istort sätt vad jag vill för värden på det...
det jag har nu är 69 ts 7,3 MJ 47 smrb/kg mineralvärdena är på en "höft" tyvärr.....( han lämnar in så många analyser så han anser sig inte ha råd att ta mineraler på alla.)
 
Senast ändrad:
Sv: Hösilage

Jag har en följdfråga: Varför är (om ni tycker det)hösilage bättre än hö? Måste man inte ge fler kilo hösilage än hö om man väljer det?

*ingen aning*
 
Sv: Hösilage

50 öre /kg + moms analyserat. Har inte sett analysen ännu. Pålitlig bonde som vet vad han gör. Tidigare år har värdena varit bra.
 
Sv: Hösilage

Dammar inte och mina hästar tycker att ensilage är godare. <du får anpassa givan efter TS halten så det blir mer än hö.
 
Sv: Hösilage

Torrsubstans: 63%
Smältbart protein foder: 37 g/kg foder
Energi foder: 6,2 MJ/kg foder

Råprotein: 96 g/kg torrsubstans
Smältbart protein: 59 g/kg torrsubstans
Energi: 9,8 MJ/kg torrsubstans

Betalar 1 kr/kg

Hästarna älskar det :)) :smirk:
 
Sv: Hösilage

6,1 MJ/kg foder (10,3 MJ/kg TS)
64 gr smb rp /kg foder (109 gr smb rp/kg TS)

Kalcium 1,5 gr/kg foder
Fosfor 1,4 gr/kg foder
Magnesium 0,6 gr/kg foder
Kalium 15,2 gr/kg foder

1,25 kr/kg

En i stallet som har torrt hö och vi fodrar allt hö ut på en gång och hästarna springer alla efter hösilaget och äter höet sist.

Hästarna älskar hösilage
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hösilage

Betala 1,98/kg inkl. transport. Min häst älskar det + att hon har lite dammhosta..

Ts: 71 %
Mj: 7,8
Smrp: 60
Ca: 2,2
P: 1,5

Jag tycker verkligen att det är kanon..
 
Sv: Hösilage

va inte det välldigt billigt med tanke på att du bor "i" stockholm?

Mitt är nog sjukt dyrt.. :crazy: vågar inte säga priset. :o
 
Sv: Hösilage

japp, billigt och bra. 600kg snittade rundbalar. Tur man har många hungriga pållar!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 182
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: Amk
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp